14 jan 2019 | Pressmeddelande

Veronica Nilsson ny press- och sponsoransvarig ŠKODA

ŠKODA Sverige får ny press- och sponsoransvarig från och med 9 januari 2019. Veronica Nilsson efterträder Erik Gustafsson som slutade tidigare under våren 2018.

Veronica Nilsson har under senaste åren arbetat som marknadschef inom köpcentrumbranschen för Nordic Council of Shopping Centers. I och med att Veronica börjar är ŠKODA ett fulltaligt team på huvudkontoret.

-Jag är otroligt glad över denna möjlighet och ser fram mot att bli en del av ŠKODA-teamet. Press och kommunikation är en stor passion och att få kombinera det med initiativ inom hockey, cykel och motorsport är väldigt roligt, säger Veronica.

Veronica har en kandidatexamen inom PR och information och har tidigare erfarenheter från Business Sweden där hon arbetade med olika politiska pressaktiviteter. Under sin yrkesverksamma tid har Veronica även hunnit med flertalet år inom event.

Veronica kommer ansvara för ŠKODAs alla sponsorsamarbeten samt vara kontaktperson för journalister på den svenska marknaden. Arbetet kommer även innefatta strategiskt och operativt arbete med publika relationer. ŠKODA har ett händelserikt år framför sig med lansering av en rad nya produkter; SCALA och A-Crossover samt en uppdaterad SUPERB med en ny Scout-modell och en efterlängtad laddhybrid. 

För ytterligare information kontakta: Veronica Nilsson, press- och sponsoransvarig Skoda Sverige, 08-553 865 82, 070 16478 61, veronica.nilsson@skoda.se.