06 feb 2019 | Pressmeddelande

SEAT går mot strömmen

Stark försäljningsstart för SEAT i Sverige

/ Rivstart på 2019 för SEAT på svenska marknaden
/ Ökade 21,76% i januari jämfört med föregående år medan totalmarknaden backade 11%

 

Södertälje, 06/02/2019. – År 2019 har startat på bästa sätt för ett av Sveriges snabbast växande bilmärken. Som ett av få bilmärken i Sverige ökade SEAT sin försäljning i januari trots att totalmarknaden gick ner drygt 11% jämfört med föregående år.

  - Vi har verkligen fått en smakstart på 2019 med en ökning på hela 21,76% jämfört med januari i fjol, säger Per Brinkenberg, märkeschef för SEAT Sverige. 

  - Jag räknar med att vi kommer kunna fortsätta denna trend under hela året då vi lanserar flera nya modeller, bland annat vår stora SUV Tarraco som nyss nått våra handlare. Dessutom fortsätter vi att bygga ut SEATs nät av återförsäljare och verkstäder i Sverige för att öka kapaciteten ytterligare, fortsätter Per Brinkenberg.

SEAT Arona och Leon, vid sidan om den helt nya prestanda SUV-en CUPRA Ateca, är de modeller som framförallt står för SEATs tillväxt. Även SEAT Ateca och Ibiza har fått en stark start på året genom en högre produktionstakt i fabriken.