02 apr 2019 | Pressmeddelande

SEAT utökar sitt framgångsrika samarbete med Midnattsloppet

/     SEAT Sverige går in som officiell bilpartner till Midnattsloppet i Stockholm, Göteborg och Malmö

 

Södertälje, 2019-04-02. – Sedan 2017 har SEAT Stockholm varit officiell bilpartner till ett av Sveriges mest populära motionslopp Midnattsloppet. För 2019 utökas samarbetet då SEAT Sverige tar över partnerskapet på nationell nivå som ett led i sin sponsringsstrategi.

”Vårt engagemang i Midnattsloppet ligger helt i linje med vårt varumärkes sportiga och inkluderande karaktär”, säger Eva-Maria Elstner, tf PR- och Marknadschef SEAT Sverige. ”Här får vi möjlighet att träffa en aktiv målgrupp i ett unikt lopp som är tillgängligt och lockande för fler än bara de mest inbitna löparna. En folkfest helt enkelt. ”

“Intresset för Midnattsloppen är fortsatt starkt och vi är mycket glada att SEAT väljer Midnattsloppet  som en plattform i sin marknadsstrategi för Sverige. Genom Midnattsloppen nås en urban och sportig målgrupp som väl passar in i SEAT Sveriges strategi” säger Göran Söderstam, Marknadsansvarig, Midnattsloppet Nordic AB.

Midnattsloppet i Stockholm arrangeras för 38:e året den 17 augusti 2019 och samma dag genomförs också Minimil för knattar upp till 8 år, Lilla Midnattsloppet för ungdomar mellan 8-15 år samt Glada Midnattsloppet för löpare med kognitiv funktionsnedsättning. Efter Midnattsloppet Stockholm arrangeras Midnattsloppet i Göteborg den 24 augusti, i Helsingfors den 31 augusti och i Malmö den 7 september. I alla loppen kan man välja den klassiska 10 km banan eller årets nyhet 5 km. Totalt lockar alla Midnattsloppen ca 50 000 deltagare.

 

I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT för minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering. För att nå miljömålen de kommande åren lanseras både rena elbilar samt mildhybrider och plug-in-modeller i kombination med SEAT’s nuvarande biogasdrivna bilar.