06 sep 2019 | Pressmeddelande

Två världspremiärer och en rad nya Audi-modeller på Frankfurtsalongen

Två världspremiärer och en rad nya Audi-modeller visas publikt för första gången på Frankfurtsalongen den 10-22 september. Under presskonferensen den 10:e september sker avtäckningen av konceptbilen Audi AI:TRAIL som är en vision av en framtida helt eldriven offroad-bil. Den andra modellen som premiärvisas är Audi RS 7 Sportback, med vilken Audi Sport GmbH expanderar portföljen av högprestandabilar. Audi premiärvisar även den nykonfigurerade eldrivna racingbilen e-tron FE06 som kommer att tävla i Formel E med start i november.

Omfattningen på Audis modelloffensiv kommer att märkas på Frankfurtsalongen i år. Över hälften av de 26 modellerna i Audis monter i Hall 3 visas för första gången publikt för mässbesökarna. Hildegard Wortmann, Försäljnings- och Marknadsdirektör i Audis ledning: ”Vi bjuder mässbesökarna på en fantastisk uppvisning av nya produkter. Över hälften av modellerna i vår monter visas för första gången för mässpubliken. Vi lanserar den yngsta produktportföljen av alla premiummärken på marknaden”

Audi A4 och Audi Q7, A1 Citycarver, Q3 Sportback och Audi RS 6 Avant är bara några av nyheterna i Audis modellprogram som visas i den 3100 kvm stora Audi-montern.

En annan höjdpunkt är de fyra visionära konceptbilarna från Audi Design och världspremiären av den eldrivna offroad-bilen Audi AI:TRAIL med sin revolutionära design.

I Audi-montern är det även motorsportpremiär. Daniel Abt och Lucas di Grassi kommer att köra Formel E med den eldrivna Audi e-tron FE06. Racingbilen visas publikt för första gången på Frankfurtmässan med ny färgsättning och vidareutvecklad teknik. Bandebuten sker den 22/23 november i Ad Diriyad.  Daniel Abt och Lucas di Grassi kör för Audi Sport ABT Schaeffler för sjätte året i rad och är därmed den duo som varit med längst och varit mest framgångsrika i Formel E.

Presskonferensen livesänds tisdag 10:e september kl. 10:30 via följande media:

• Audi MediaTV: www.audimedia.tv
  • smart TV och Apple TV genom Audi MediaTV app
  • AUDI AG Facebook
  • Audi YouTube channel
  • Twitter @Audi_Press

Efter eventet kommer även en film och filmmaterial finnas tillgängligt på www.audimedia.tv.