20 jun 2006 | Pressmeddelande

Porsche Design Driver`s Selection - Den perfekta partnern för golfsäsongen

Bietigheim-Bissingen. För att lyckas på golfbanan behöver varje ambitiös golfare ett stort mått av uthållighet och koncentration, en finslipad teknik och en perfekt drive. Men rätt utrustning är också avgörande för en framgångsrik turnering. Porsche Design Driver`s Selection erbjuder den perfekta partnern för golfsäsongen.

När du befinner dig på fairwayen med en Porsche golfbag vet du att du kan lita på den partnern. Lättviktsbagen är mycket rymlig och därtill utrustad med ett fack för kläder, en ficka för accessoarer och ett isolerat utrymme för drycker. Porsche golfvagn är det perfekta komplementet. Tack vare den innovativa snabbkopplingen passar golfbagen perfekt och setets kompakta storlek gör att du kan få plats med två stycken i en Porsche. Den minimalistiskt designade vagnen med hakar kan också fällas ihop på ett enkelt sätt och placeras i en väska. Vagnen kan utrustas med scorekorts- och paraplyhållare. Resefodralet till golfbagen gör att den kan transporteras på ett säkert sätt i ett fordon. Porsche golfkläder garanterar det rätta utseendet: polotröjan i hög kvalitet för damer och herrar kan kombineras med en soft shell golfväst i ett sportigt och elegant utförande – och den går inte att missta sig på tack vare Porschemärket på ryggen. När solen skiner är solskärmen för damer och golfkepsen för herrar en garanti för att sikten blir god. Den vind- och vattentäta golfjackan tillverkad av Sympatex®- material som andas och det stadiga XXL golfparaplyet med Porschemärket skyddar dig mot regn. Dessa produkter finns på ditt Porsche Center och – med undantag av klockan - på www.porsche.com. Bakgrund Porsche Design Driver's Selection Porsche Lizenz- und Handelsgesellschaft mbH & Co. KG (Porsche Design Group), hemmahörande i Bietigheim-Bissingen, är ett majoritetsägt dotterbolag till Porsche AG. Företagets verksamhet fokuserar på affärsområdena Porsche Design, Porsche Design Driver's Selection och Porsche Design Studio i Zell am See, Österrike. Porsche Design Driver's Selection omfattar det fordonsrelaterade produktsortimentet för Porscheförare och fans. I likhet med sportbilarna utmärks dessa produkter av sin kvalitet, funktion och klassiska design – från innovativa och flexibla bagagekombinationer för bilarna, tydligt urskiljbara mode- och livsstilsaccessoarer till det stora urvalet av modellbilar. Produkterna från Porsche Design Driver's Selection finns endast hos Porsche Center och hos Porsche AG nätbutiker.