10 jul 2007 | Pressmeddelande

J.D. Power placerar Porsche i topp för tredje året i rad

För tredje året i rad rankas Porsche högst av nybilskunder i USA, märkets största exportmarknad. Det framgår av J.D. Powers senaste konsumentundersökning ”Automotive Performance, Execution and Layout” (APEAL).

För en månad sedan rankades Porsche som bästa märke i J.D. Powers prestigefyllda kvalitetsmätning “Initital Quality Study” (IQS). I den nya undersökningen bekräftademärket än en gång sin höga ställning när det gäller prestanda och design. Därmed slog Porsche åter alla sina konkurrenter.

2007 års upplaga av APEAL sökte svar på hur nöjda ägarna var med sin nya bil 90 dagar efter köpet. Undersökningen baseras på svar insamlade mellan februari och maj i år.

Över 91 000 tillfrågade ägare till nya bilar av 2007 års modell placerade för andra året i rad Porsche Cayman och Boxster på första respektive andra plats i kategorin Premium-sportbilar.