04 jul 2007 | Pressmeddelande

Nya Cayenne bakom Porsches försäljningsökning i Nordamerika

Porsches framgångar i Nordamerika fortsatte i juni. Med totalt 3451 sålda bilar i juni 2007 ökade sportbilstillverkaren försäljningen på sin viktigaste exportmarknad med 13 procent, från 3058, jämfört med samma tid förra året.

Därmed nådde Porsche sin bästa i junisiffra i företagets nordamerikanska historia. Framgången beror inte minst på andra generationen av Porsches sportiga SUV, Cayenne, introducerad på den amerikanska kontinenten i mars 2007, och som fått ett mycket gott mottagande av sportbilspubliken.
I juni levererades 1 269 nya Cayenne i USA och Kanada, en ökning med 57 procent jämfört med samma månad förra året. Jämfört med förra årets mycket höga siffror är 1 245 levererade 911 i juni i år en minskning med sju procent. 937 bilar av Boxster-modellerna såldes i juni i USA och Kanada, varav 577 var Cayman och Cayman S. Därmed ökade försäljningen av modellserien med totalt tre procent från samma tid förra året.