28 sep 2007 | Pressmeddelande

Porsche bjuder på bio på sin hemsida

Porsche har en ny interaktiv applikation som gör det möjligt för sportbilsälskare att se officiella Porsche-filmer på sina datorer via företagets hemsida, www.porsche.com. Det är även möjligt att välja storbildsdisplay som täcker datorns hela bildskärm.

På sin web-bio har Porsche samlat alla filmer om aktuella modeller, teknologi och utveckling. Till och med de prisbelönta filmerna “True to yourself” som handlar om Porsche Cayman S och “No” som handlar om 911 Carrera 4/4S, vilka presenterades vid ”The Golden Camera Award” i Hollywood, kan ses på datorn.

På siten hittar man också filmreportage om motorsporthändelser, till exempel från hela den amerikanska Le Mans-serien och det nyligen genomförda Transsibiriska Rallyt. En av höjdpunkterna på web-bion är en film från 1977 års Le Mans som spelats in från förarplatsen i en Porsche. Man kan också ladda ner berättelser om Porsches historia.

Besökare kan också sammanställa en helt personlig spelordning av filmerna som erbjuds på siten. Till Porsches web-bio hör också ett arkiv med motorljud och musik från Porsches webfilmer.