11 feb 2020 | Pressmeddelande

Nu avtäcks CUPRA Leon – både i gatuversion och racingutförande

Vid invigningen av CUPRA Garage

• Den 20 februari är det världspremiär för nya CUPRA Leon
  • Nya CUPRA Leon presenteras både som halvkombi och som Sportstourer, mixen av de båda versionernas snygga och kraftfulla design kommer att bredda varumärkets attraktionskraft
  • För första gången kommer CUPRA Leon också erbjudas som högpresterande plug-in hybrid
  • Förutom gatuversionen kommer CUPRA också att premiärvisa racingmodellerna CUPRA Leon Competición och CUPRA e-Racer

Martorell, Spanien, 11 februari 2020 – Nu är nya CUPRA Leon snart här.
Den 20 februari kommer CUPRA att fira invigningen av sitt CUPRA Garage med att låta täckelset falla för nya CUPRA Leon, både för vanliga vägar och i racingversion.

Nya CUPRA Leon blir den första Leon som bär märket CUPRA och kommer att vara den mest uppseendeväckande modell som hittills lämnat produktionslinan. Den sätter dessutom nya standards inom en lång rad andra områden – från dess design som får den att sticka ut från sina konkurrenter, till sitt utbud av kraftfulla drivlinor. Nya CUPRA har utvecklats för att höja ribban och bli den nya normen i segmentet.

”Leon CUPRA är en verklig storsäljare – den senaste generationen har sålts i närmare 44.000 exemplar.”, berättar Wayne Griffiths, CEO på CUPRA. ”Med nya CUPRA Leon, kommer vi att stärka varumärket CUPRA, genom att ge denna betydelsefulla modell en ny identitet. Nya CUPRA Leon är the KING OF LEONS.”

Håll ögonen öppna den 20 februari, då avtäcks den nya CUPRA Leon familjen vid invigningen av CUPRA Garage.