08 feb 2021 | Pressmeddelande

CUPRA ingår samarbete med PDL Group

CUPRA tar ytterligare ett stort steg för att stärka sin närvaro inom Svensk padel genom att ingå partnerskap med PDL Group, ett av Sveriges ledande varumärken inom sporten.

• CUPRA blir officiell bilpartner till PDL Group, en ledande aktör inom svensk padel
  • Samarbetet med PDL Group är ytterligare ett steg för CUPRA att etablera en stark närvaro inom padel på den svenska marknaden
  • CUPRAs nya plug-in hybrid CUPRA Formentor e-Hybrid blir den officiella bilmodellen

Södertälje, 8 februari 2021, I slutet av 2020 blev det offentligt att det nya varumärket CUPRA blir ny bilpartner till Svenska padelförbundet. Nu tar bilmärket ytterligare ett stort steg för att stärka sin närvaro inom den växande sporten padel genom att ingå ett tvåårigt partnerskap med PDL Group, en av Sveriges ledande aktörer inom padel.

Intresset för Padel ökar lavinartat både i Sverige och Europa. Idag finns nästan 500.000 aktiva utövare i Sverige. Bilmärket CUPRA har internationellt ett starkt engagemang inom sporten som huvudsponsor till International Padel Federation, premiumsponsor och bilpartner till World Padel Tour (WPT). CUPRA siktar på att skapa en stark närvaro inom sporten även på den svenska marknaden.

”Som ett av Sveriges ledande varumärken inom padel är PDL Group, en självklar och stark samarbetspartner för oss på svenska marknaden. PDL Group delar våra värderingar och gör det möjlighet för oss och våra återförsäljare att möta en målgrupp som delar vårt driv, vår passion, sportighet och en aktiv modern livsstil.” säger Helena Sjöberg Tufvesson, marknadschef på CUPRA, och fortsätter, ”Padel växer explosionsartat och det är en fantastisk plattform för en aktiv livsstil som främjar både folkhälsan och ungdomsidrotten, vilket vi vill stödja full ut.”

PDL Group grundades 2015 av Jonas Björkman och Måns Zelmerlöw, Jonas Andersson och Henrik Söderberg. PDL Group expanderar kraftigt och har idag 30 padelhallar i hela landet.

”Vi är oerhört stolta över en samarbetspartner som CUPRA med en tydlig padelprofil. Vi har båda en stark koppling till svensk padel och drivs av en passion, driv, sportighet och en aktiv modern livsstil. Ser fram emot att bygga något stort och spännande tillsammans för sporten i Sverige.” säger Johanna Aybar, marknadschef PDL Group.

CUPRA Formentor e-Hybrid blir partnerskapets officiella bil, en sportig prestandabil som kombinerar SUV:ens terrängegenskaper med halvkombins sportiga karaktär och coupéns smidiga siluett. Modellen är elektrifierad, en plug-in hybrid med en helt utsläppsfri räckvidd på upp till 54 km enligt WLTP.

Partnerskapet med PDL Group engagerar även CUPRAs nätverk av återförsäljare vilket ökar varumärkets möjlighet att aktivera sig lokalt i en mängd svenska städer