06 apr 2021 | Pressmeddelande

Uppdaterade SEAT Ibiza och SEAT Arona - strax dags för digital världspremiär

SEAT lanserar strax uppdaterade Ibiza och Arona, två av varumärkets viktigaste modeller. Båda modellerna har fått ny spännande design både in- och utvändigt, dessutom har uppkopplingen blivit ännu mer effektiv tack vare nya tekniska lösningarna. Den 15 april är det digital världspremiär.

• Ibiza är en ikonisk SEAT-modell som ligger bakom en stor del av företagets framgångar, sedan starten har den sålts i snart 6 miljoner exemplar
  • Arona, som lanserades 2017, har blivit en verklig hörnsten för SEAT, 2020 var den företagets näst mest sålda modell
  • Världspremiär: torsdagen den 15 april kl. 10.00

Martorell, Spanien, 6 april 2021, Med vidareutvecklad exteriör och en rent revolutionerande interiör, får nu SEAT Ibiza och Arona en ännu mer fräsch och ungdomlig karaktär.

SEAT Ibiza är en ikonisk modell, sedan lanseringen 1984, har denna lilla halvkombi blivit den mest populära modell som någonsin rullat av monteringsbanden på SEAT. Den uppdaterade versionen är framtagen helt i linje med detta vinnande koncept.

Den får sällskap av city-SUV:en SEAT Arona som har ett mer robust uttryck och en mer uttalad offroad-karaktär, men som självklart också är perfekt för krävande citytrafik med hög säkerhet och smidig storlek.

”Såld i snart sex miljoner exemplar under sina fem generationer, har SEAT Ibiza blivit en robust hörnpelare för företagets framgångar, och SEAT Arona är också den en centralfigur i vårt utbud genom att ifjol vara den näst mest sålda SEAT-modellen”, säger Wayne Griffiths, VD för SEAT och CUPRA. ”Uppgraderingen och uppdateringen av de båda modellerna förbättrar dem ytterligare och gör dem till ett ännu mer komplett val samtidigt som de fått en förnyad design”.

Världen blir allt mer digitaliserad och uppkopplad, och både SEAT Ibiza och Arona är väl förberedda för denna utveckling vilket förstärker deras ungdomliga karaktär och gör kupén mer intuitiv och funktionell. Bakom detta ligger den förbättrade designen och de utökade tekniska lösningarna ombord.

Håll dig uppdaterad! Den digitala världspremiären för nya SEAT Ibiza och SEAT Arona äger rum torsdagen den 15 april kl. 10.00.