27 mar 2023 | Pressmeddelande

Artisten Rosalía och CUPRA lanserar en ny version av ”Abcdefg”

CUPRA och världsartisten Rosalía lanserar en kampanj skapad för att hylla unga kreativa talanger och lyfta bilmärkets värderingar. I går hölls premiären av musikvideon, en ny gemensam version av Rosalías verk ”Abcdefg”, för fans på FC Barcelonas Camp Nou under finalen av King's League.

  • CUPRA och den spanska artisten och låtskrivaren Rosalía lanserar en ny del i samarbetet som belyser vad bilmärket står för, från A till Z
  • Musikvideon hade premiär igår på Twitch vid King's League-finalen där Rosalías verk ”Abcdefg” levererades med en CUPRA-twist

Precis som CUPRA, inspirerar Rosalía världen från Barcelona och har på bara några år blivit en av Spaniens mest kända internationella artister med miljontals följare.

Det okonventionella bilmärket och Rosalía går nu samman och lanserar en ny version av hennes verk "Abcdefg" från det Grammy-belönade albumet MOTOMAMI.

Fans på FC Barcelonas Camp Nou bjöds på premiären av musikvideon, som hyllar unga kreativa talanger och lyfter CUPRAs värderingar, under finalen av King's League,

I videon syns CUPRAs varumärkesambassadörer bland annat den svenska motorsportstjärnan Klara Andersson, skådespelaren Daniel Brühl, FCB-spelarna Alexia Putellas, Ansu Fati, Marc ter Stegen, och padelspelaren Ariana Sánchez.

CUPRAs kommande modeller presenteras också i videon - CUPRA UrbanRebel Concept, CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar.

"Precis som CUPRA föddes Rosalía i Barcelona, faktiskt bara fyra kilometer från vårt huvudkontor. På samma sätt delar både CUPRA och Rosalía ett internationellt tänkesätt och dragningskraft, och fungerar som kulturella landmärken för individer och nya generationer som letar efter de okonventionella aspekterna av livet.” Sa Sven Schuwirth, COO för CUPRA, om det nya kampanjsamarbetet.

Videon är en fortsättning på den gemensamma kampanjen mellan CUPRA och Rosalía, som nyligen lanserades med stora posters och affischer runt om i Madrid, Barcelona och Mexico City. På dessa stod ett telefonnummer som förbipasserande uppmuntrades att skicka ett WhatsApp-meddelande till för att ta emot klipp från Rosalías låt.

Kampanjen är nu live och inkluderar videoklipp för TV och sociala medier.