DUX i högsätet på Volkswagen Showroom
Volkswagen Showroom i Stockholm har gjort sig känt som en verklig mötesplats för människor som är intresserade av design, konst – och, givetvis, bilar. Nu har turen kommit till möbeltillverkaren DUX, som under Stockholm Design Week kommer att visa upp sina världsnyheter.
DUX är ett varumärke som har 75 år av forskning på nacken. Redan där hittar man en första likhet med Volkswagen, som också har sina rötter i 1930-talet.
Nu förenas de båda varumärkena på Volkswagen Showroom på Hamngatan 13 i Stockholm.
6-10 februari, under Stockholm Design Week, visar den välkända möbeltillverkaren upp sina världsnyheter i form av bland annat de allra senaste stolarna. Bakom står formgivare som Björn Dahlström och Pierre Sindre. Samtidigt presenterar man en DUX-klassiker från 1982 i ny och spännande tappning. Som ny distributör i Sverige visar man också en exklusiv skrivbordskollektion från italienska Fantoni.
– Volkswagen Showroom har under de senaste åren blivit en mötesplats för alla som är intresserade av det som sätter guldkant på tillvaron. Samarbetet med DUX, som vi är mycket glada över, är först ut av vårens aktiviteter. Senare kommer vi att ha en vernissage på temat Alla Hjärtans dag och efter det är det dags för oss att ställa ut nomineringarna till reklamtävlingen Guldägget, säger Andreas Ekdahl, ansvarig för Volkswagen Showroom.
Allmänheten är välkommen att besöka utställningen som håller öppet kl 10.00-20.00 (söndagar 10.00-15.00).
