04 mar 2020 | Pressmeddelande

SEAT först ut i Norden att sponsra Spotifys populära spellista ”Discover Weekly”

• SEAT blir först i Norden att sponsra Spotifys Discover Weekly, spellistan som utformas efter varje individs personliga musikintresse
  • Samarbetet är en del i SEATs musikstrategi och skapar en naturlig koppling mellan SEATs bilar och musik

Södertälje, 4 mars 2020. SEAT blir första annonsör i Norden att sponsra den individuellt genererade spellistan Discover Weekly på Spotify, som är ett spännande upplägg som passar den målgrupp SEAT vänder sig till, yngre personer som är vana att aktivt ta egna beslut och gärna uttrycker sig individuellt.

SEAT har en stor kärlek för musik och en uttalad musikstrategi. Märket har under flera år aktiverat sig på bred front inom området och bland annat varit partner till några av världens största musikfestivaler som Primavera Sound i Barcelona och Lollapaloza i Tyskland. Kopplingen mellan mobilitet och musik är både stark och naturlig och de flesta av SEATs bilmodeller kan utrustas med ljudsystemet Beats Audio, för en maximal musikupplevelse även i bilen.

”Musik är en viktig del i SEATs DNA och Spotify är en naturlig samarbetspartner för oss. Dels går det helt i linje med vår uttalade musikstrategi och så delar vi många värden som innovation, tillväxt och ett ungdomligt mindset.” säger Helena Tufvesson, marknadschef för SEAT Sverige.

Samarbetet innebär stor och kontinuerlig exponering i Spotifys plattform för SEAT under 2020, förutom Discover Weekly syns även SEAT med andra ljud- och videoannonser.

”Vi ser väldigt positivt att SEAT satsar stort på att bygga relation genom att sponsra en av våra mest populära spellistor - Discover Weekly. Att som varumärke kunna verka i en unik och helt personlig kontext är oerhört värdefullt och vi ser fram emot att se vad för mer spännande saker vi kan göra tillsammans under året”, säger Patrik Kleiner, Client Service Manager, Spotify AB.

Discover Weekly uppdateras varje måndag med en ny unik spellista som baseras på användarens egna musikval samt vad andra Spotify-användare med liknande musiksmak har valt att lyssna på. SEAT ser fram emot att testa det spännande konceptet och att fortsätta utforska de möjligheter och potential som detta ger.