09 feb 2021 | Pressmeddelande

Världspremiär för Audi e-tron GT idag

Hållbarhet, emotionell design och prestanda: nya Audi e-tron GT kombinerar de tre kvaliteterna i en nytolkning av ‘Vorsprung durch Technik’. Världspremiären för den eldrivna spjutspetsen i de fyra ringarnas modellprogram sker genom två digitala event idag den 9:e februari.

Audi gör en digital premiär av nya Audi e-tron GT under vad som kallas Day of Progress. Onlinesändningarna startar redan kl.13.00 från Neuburg an der Donau med Sprint of Progress där modellens prestanda visas som en del av modern elektromobilitet.

Världspremiären för Audi e-tron GT sker under den en timme långa Celebration of Progress kl. 19.00 med Markus Duesmann, CEO för AUDI AG, och Hildegard Wortmann, Försäljnings- och Marknadsdirektör i Audis ledningsgrupp. De kommer tillsammans med flera prominenta gäster, däribland designern Stella McCartney, presentera höjdpunkterna hos den nya modellen. Båda eventen streamas över flera kanaler.

Med Audi e-tron GT fortsätter Audi AG på den inslagna vägen att omvandla företaget till en leverantör av hållbar premiummobilitet samt nydefiniera ‘Vorsprung durch Technik’.

Information till journalister:

Världspremiären för Audi e-tron GT streamas för journalister på en exklusiv mikrosajt. På denna finns även omfattande mediamaterial och ytterligare filmat material efter världspremiären.

The Day of Progress streamas även på följande kanaler:

Sprint of Progress, 9 februari kl. 13.00:

• progress.audi
  • YouTube @Audi
  • Facebook @Audiofficial
  • LinkedIn @Audi-AG

Celebration of Progress, 9 Februari kl. 19.00:

• progress.audi
  • YouTube @Audi
  • Facebook @Audiofficial
  • LinkedIn @Audi-AG

Sändningarna finns tillgängliga två veckor online efter premiären