23 nov 2022 | Pressmeddelande

Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne

Audi Sverige har efter en byråupphandling valt Acne som ny reklambyrå med start 2023. Märket med de fyra ringarna lämnar därmed TBWA vid årsskiftet efter fem års samarbete.

Bilbranschen är inne i en stor omställning mot elektrifiering och digitalisering. Under de senaste fem åren har TBWA därför varit en viktig partner för att lansera det omfattande elbilsprogrammet från Audi. TBWA stod även bakom den uppmärksammade kampanjen ”Live Like a Pro” som tog avstamp i Audis 25-åriga samarbete med det alpina skidlandslaget.

-        TBWA har varit med oss under hela vår elektrifieringsresa och gjort ett fantastiskt arbete för att etablera Audis nya position och vårt elbilsvarumärke e-tron. Idag står elbilarna för över hälften av vår försäljning. Vi är också inne i en stor omställning med ökad digitalisering, nya affärsformer och kundbeteenden. Vi ser därför även över vår kommunikation och hur den kan utvecklas, säger Madeleine Kjessler, Marknadschef Audi Sverige.

-        Vi är superglada för att Audi har valt Acne. Inte bara för att Audi är ett otroligt fint och starkt varumärke utan också för att vi delar samma höga ambitioner. Vi ser fram emot att börja göra fantastisk kommunikation tillsammans, säger Ori Mace, VD, Acne.